Jacob se hotărăşte să iubească – Recenzie

Tocmai am terminat de citit această minunată capodoperă. Consider că este o carte pe care ar trebui să o citească fiecare român măcar o dată în viață. Nu știu ce cuvinte să folosesc pentru a descrie cât mai bine această poveste, dar vă las mai jos o mică biografie a autorului pe care am găsit-o în carte. Pot spune doar că am trăit la cote maxime fiecare cuvânt citit și fiecare emoție expusă în această carte. De obicei nu citesc cărți despre războaie sau din perioada aceea, dar aceasta a meritat fiecare minut din timpul meu. Regret amarnic pentru că nu am avut onoarea de a ține această carte în mână și a fost necesar să o citesc pe telefon. O recomand din toată inima.

CĂTĂLIN DORIAN FLORESCU (n. 1967, Timişoara) a părăsit România în 1982 şi s-a stabilit la Zurich, unde a studiat psihologia. A lucrat şase ani ca psihoterapeut în domeniul reabilitării persoanelor toxicodependente. A publicat romanele: Wunderzeit (2001, distins cu premiile Cartea de Limbă Germană a anului din partea Fundaţiei Elveţiene Schiller, „Un an plătit de viaţă” din partea oraşului Zurich şi Premiul Chamisso al Academiei din Bayern pe anul 2002; trad. Rom. Vremea minunilor, Polirom, 2005 , Der kurze Weg nach Hause (2002, Premiul Anna Seghers pe 2003; trad. Rom. Drumul scurt spre casă, Polirom, 2006, Der blinde Masseur (2006; trad. Rom. Maseurul orb, Polirom, 2006 şi Zaira (2008; trad. Rom. Zaira, Polirom, 2010, 2012). Cătălin Dorian Florescu semnează, de asemenea, eseuri, povestiri şi articole în diferite publicaţii elveţiene şi austriece. Romanele sale au fost sau urmează să fie traduse în franceză, spaniolă, italiană, olandeză, slovenă, lituaniană, cehă, suedeză şi macedoneană, în spaţiul de limbă germană, Jacob se hotărăşte să iubească s-a vândut în peste 50.000 de exemplare, primind Premiul Cartea Anului 2011 în Elveţia. Romanul urmează să fie publicat în Franţa, la Editions du Seuil.

„Noul său roman îl catapultează pe Cătălin Dorian Florescu în prima linie a literaturii germane… Nu sunt mulţi cei care povestesc cu atâta forţă, sensibilitate senzorială şi căldură, atât de amplu, cuprinzând secole, atât de calm şi fără teamă, ezitând la fel de puţin atât când se confruntă cu brutalitatea şi cruzimea, cât şi în faţa gingăşiei şi a tristeţii. Ce povestitor! Florescu este atent la fiecare detaliu, la fiecare nuanţă şi lasă imaginea obiceiurilor rurale să învie, ca într-un tablou de Bruegel, cu toate grozăviile şi frumuseţile lor… El a scris un roman impunător despre un secol brutal şi despre o viaţă lipsită de speranţă, un roman care însă nu se scufundă nicicând în deznădejde. Este o adevărată carte a iubirii.“
Elke Heidenreich,
Frankfurter Allgemeine Zeitung

„Romanul răspândeşte parfumul aspru al unei vieţi pline până la refuz cu orori îngrozitoare şi uimitoare frumuseţi, cu dezastre care îi schimbă cursul şi cu fericiri paşnice. Jacob se hotărăşte să iubească este o poveste ce are dimensiunile existenţei. Sunt unele romane care povestesc viaţa, şi asta e bine. Şi mai sunt altele care povestesc viaţa şi ne învaţă ce este umilinţa: în faţa bogăţiei, a stupidităţii şi a nebuniei vieţii, în faţa micilor lucruri mari de zi cu zi, un sac de cartofi, o noapte ploioasă, o naştere pe mormanul de gunoi. Un astfel de roman a scris Florescu. Se citeşte incredibil de bine, mai ales de către cei ce ştiu să preţuiască o proză suculent-senzorială.“
Berliner Zeitung

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: